گذار - درد را باید گفت ...

وبلاگ شخصی مهندس حامد محقق

گذار - درد را باید گفت ...

وبلاگ شخصی مهندس حامد محقق

مقاله – درآمد مردم چه زمانی واقعی می شود؟ ، کیان راد

 

¤مقـاله –     درآمد مردم چه زمانی واقعی می شود؟ 

 

 ? کیـان راد

 

  ²مدتهاست که برخی دولتمردان از ضرورت هدفمند شدن یارانه ها و نیز واقعی کردن قیمت ها صحبت میکنند. قرار است در اولین قدم ، قیمت حامل های انرژی از جمله نفت ، گاز ، بنزین ، برق و... واقعی شود. در این زمینه برنامه های تلویزیونی و رسانه های نوشتاری وابسته به دولت نیز برای آماده کردن فضا به منظور واقعی کردن قیمت ها تلاش میکنند. هفته گذشته گزارشی در یکی از پربیننده ترین بخش های خبری تلویزیون پخش شد که در آن خبرنگار صدا و سیما در لندن به گفت و گو با مردم میپرداخت و نتیجه میگرفت که هزینه برق در لندن بسیار بالاست. چنین برنامه ای در مورد قیمت بنزین در کشورهای دیگر هم پخش شده بود که نتیجه آن هم بالا  بودن قیمت بنزین در کشورهای اروپایی است.

 

 

 

به نظر می رسد هدف از پخش چنین برنامه هایی، همان گونه که ذکر شد آماده ساختن ذهن مردم برای واقعی کردن قیمت هاست. اما پرسشی که در این میان بی پاسخ مانده این است که دولتمردان محترم همان قدر که به فکر واقعی کردن قیمت ها هستند آیا در اندیشه واقعی کردن درآمدهای مردم و ایجاد تناسب بین درآمدها و هزینه ها هستند؟
ای کاش خبرنگاران صدا و سیما که در نقاط خوش آب و هوای اروپا به سر می برند در این مورد هم گزارش هایی تهیه کنند که درآمد مردم مثلا  در همان شهر لندن چه قدر است؟ یا مردم در اروپا چند ماه باید پس انداز کنند تا یک خودروی معمولی خریداری کنند یا بتوانند خانه بخرند؟ آن وقت آن را با همین هزینه ها در ایران مقایسه کنند.
در حالی که روز به روز شاهد افزایش نرخ تورم در کشور هستیم و مردم زیر بار مشکلا ت معیشتی قرار دارند، صحبت از واقعی کردن قیمت ها بدون در نظر گرفتن واقعی کردن درآمدها یا به عبارت صحیح تر ایجاد تناسب بین درآمدها و هزینه ها، نمک پاشیدن به زخم مردم است.
امروز مردم بیش از هر زمان دیگری در پی یافتن پاسخ این پرسش هستند که در بحبوحه ماجرای واقعی کردن قیمت ها، پس درآمد مردم چه زمانی واقعی می شود؟

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد